Ons adres
Mail ons
info@fysiotherapieoverbeek.nl
Ma-Vrij 08.30-21.00u

In onze praktijk kunt u terecht voor oncologische fysiotherapie. Wanneer u van uw arts de diagnose ‘kanker’ te horen heeft gekregen, dan is dat natuurlijk een grote klap. Uw leven zal nooit meer hetzelfde zijn. U gaat een zeer zware periode tegemoet met meerdere behandelingen. Middels oncologische revalidatie kunnen wij de nadelige effecten van de behandeling verminderen.

Wat doet de oncologische fysiotherapeut in Arnhem?

Onze oncologische fysiotherapeut helpt u met het verlichten van klachten in verschillende fases van de ziekte. De eerste fase is de zogenaamde curatieve fase voor of tijdens uw behandelingen. De oncologische fysiotherapeut helpt in die fase om het verlies van functie te beperken. Hierdoor vergroot u de kans om fysiek actief te blijven tijdens de behandeling. Ook kunnen wij u helpen na de afloop van de medisch oncologische behandeling. Na de behandeling kunnen veel lichamelijke bijwerkingen optreden. Van vermoeidheid en verminderde kracht tot en met vochtophoping. Middels fysiotherapeutische revalidatie kunnen wij u helpen om uw klachten te verminderen of te verhelpen en u beter te laten functioneren in de maatschappij.

Zit u in de palliatieve fase? Dat is natuurlijk verschrikkelijk, want dat betekent dat de ziekte niet meer genezen kan worden. De oncologie fysiotherapeut kan u helpen de bijkomende klachten te verminderen of stabiel te houden. Hierdoor kunnen we uw kwaliteit van leven zo aangenaam mogelijk maken. Ook in deze terminale fase kunnen wij u nog begeleiden. We trachten de pijn en benauwdheidsklachten te verlichten en kunnen zorgen voor vermindering van angst. Daarnaast kunnen we u meer ontspanning geven en helpen bij het creëren van een comfortabele lighouding.

De voordelen van oncologie fysiotherapie

In onze praktijk in Arnhem hebben wij veel ervaring met oncologie fysiotherapie. De oncologie fysiotherapeut heeft meerdere cursussen gevolgd en zit momenteel in de afstudeerfase van de masteropleiding oncologie fysiotherapie. Na de behandelingen ervaren veel mensen minder klachten van misselijkheid en pijn en daarnaast wordt de chemotherapie beter verdragen. Dit heeft al voor tevreden klanten gezorgd. Onze behandelingen worden door onze klanten beoordeeld met een 9.6.

Wilt u meer weten?

Over uw eerste afspraak of de behandeling. Neem dan contact met ons op voor meer informatie of voor een eerste, laagdrempelige afspraak. We helpen u graag!